20 Şubat 2010 Cumartesi

İdris Çelik ile KonserVE & Kukla Interaktif Üzerine Röportaj [20 Şubat 2010]

Kukla İnferaktif kuruldu. Oyun yapımında Türkiye'nin önde gelen isimlerinden İdris Çelik'in kurmuş olduğu bu firma hakkındaki bilgileri, bazı oyunseverlerin merak ile beklediği KonserVE adlı oyunun bilgilerini, çıkış tarihini, tanıtım videolarını, Özellikle de İdris Çelik'in KonserVE adlı oyununun çıkmadan öncedeki açıklamaları kendi ağzından sesli olarak bu videoda izleyebileceksiniz. Sözü uzatmadan sizi röportaj ile başbaşa bırakıyorum. Tayfun Kumaş.



Tayfun Kumaş: Merhabalar! Öncelikle sizi tanımayanlar olabilir. İdris Çelik kimdir? Bize kendinizi tanıtırmısınız?
İdris Çelik: 1981 yılında İstanbul'da doğdum. Lise eğitimimi tamamladıktan sonra en sevdiğim iş yani oyun programlamayı öğrenmek için iş hayatına atıldım. İlk başarılı projem Video Britannica Eğitim CD'lerinin programlanması oldu, daha sonra Lanetin Hikayesi adlı video oyunu'nu çıkarttım. Aynı zamanda Kanal Türk TV'de kurgu sorumlusu olarak görev aldım. Hafta sonrarı ise "Yapay Zeka" adlı Oyun programlama konulu TV programının yapım ve sunuculuğunu yaptım. Şu anda kendi şirketimde yeni oyun projeleri geliştirmekle beraber CGPark'da oyun geliştirme dersleri veriyorum. 2000 yılından beri gerek amatör anlamda gerekse profesyonel olarak oyun ve 3D multimedya içerikli işler geliştirmekle uğraşıyorum, Bende her istekli oyun geliştirici gibi bu işe heves ederek, çok araştırarak ve çok çalışarak bu işte bir yerlere gelmeyi ve Türk oyun sektörüne katkıda bulunma şerefine erişmeyi istedim.

Tayfun Kumaş: Türk oyun sektöründe önde gelen isimlerdensiniz, oyun yapımına ilk olarak ne zaman ve nasıl başladınız? Hangi oyun şirketlerinde çalıştınız?
İdris Çelik: 2000 senesinden beri amatör olarak oyun geliştirme işi ile uğraşıyorum, programcılık faaliyetlerim ise daha eskilere dayanır. Birçok oyun geliştirme işinden sonra artık kendi şirketimi kurma zamanı geldiğini düşündüm ve resmen Kukla İnteraktif oyun geliştirme şirketini kurdum. Daha önceden çalıştığım yerler oyun üzerine çalışan yerler değildi fakat daha çok bilişim ve animasyon üzerineydi.

Tayfun Kumaş: Duyduğuma göre Sobee'de de çalışmalarınız olmuş. Sobee'de ne tür projelere imza attınız ve nasıl günler geçirdiniz?
İdris Çelik: Sobee'de çalışma zamanım bahsedilmeyecek kadar kısa bir süreçti, ilk oyunum Lanetin Hikayesi oyunu bildiğiniz gibi Mevlüt Dinç'in eski şirketi Dinç İnteraktif'den çıkmıştı. Oyun üzerindeki bazı ergonomik ayrıntıları düzeltmek tarafından birsüre orada çalışmıştım.

Tayfun Kumaş: Şimdiye kadar yapmış olduğunuz oyunları bize tanıtırmısınız?
İdris Çelik: İlk oyunum Lanetin Hikayesi oyunuydu. Tamamen amatör bir ruh ile çıkarılmış ama içerisi emek dolu bir yapımdı. Daha sonra Türk Dövüş Turnuvası-Online'yi yaptım ama bu tam sürüm değildi 6 karakterlik demo tadında bir yapımdı ve TDT ile eş zamanlı olarak Lanetin Hikayesi 2 için teknik bir demo yapmıştım. Bu projeler şuanda bir kısmı bitmiş ve tamamlanmayı bekliyorlar.

Tayfun Kumaş: 2009 yılında, KonserVE adlı oyunu duyurdunuz ve zamanla da Kukla Inferaktif adlı oyun şirketini kurdunuz. Bu şirket hakkında bize bilgi verirmisiniz?
İdris Çelik: Kukla Interaktif aslında bir isyan sonucu kurulmuş bir şirkettir. Çünkü Türkiye'de oyun geliştirme işine destek veren hiçbir firma yok ve oyun da geliştirseniz bunu üstlenebilecek bir yapım firması yok. Görüştüğünüz firmalar ise size neredeyse keşke yapmasaydım dedirtecek kadar insafsız oluyor. Bu işin içinde olanlar bilir. Ortada müthiş bir tekelcilik var ve emek harcamadan birşeyleri ele geçirme sevdasında çok fazla kişi tanıdım. Bu yüzden Alayına isyan deyip kendi şirketimi kurdum, aslında bu iyi de oldu. Çünkü bundan sonra Türkiye de oyun geliştirmeye hiçkimse korkmayacak. Çünkü artık o yetenekli gençliğin arkasında ben varım. Eğer ellerinde yaptıkları bir oyun var ise ve bunu piyasaya sürmek istiyorlarsa (ki bu oyun satışa çıkacak düzeyde olmalı) benimle irtibada geçip beraber bir çalışma yapmamız mümkün olabilir. Çünkü yaşadığım onca haksızlıktan sonra bu gibi şeyleri başka genç arkadaşlarımın yaşamasını istemiyorum.

Tayfun Kumaş: KonserVE adlı oyunun ne zaman çıkacağını, bandrollü ise nerelerden oyunu satın alacağımızı bize söylermisiniz?
İdris Çelik: KonserVE, 15 Mart 2010 gibi kısmetse büyük alışveriş merkezleri ve elektronik marketlerde bulunabilecek. Oyun elbette bandrollü ve %100 yasal. İçerisindeki herşeyin telif hakları sahiplerinden izinleri alınmış gerekli tüm şartlar yerine getirilmiştir.

Tayfun Kumaş: Oyun yapımcısı olmak isteyen gençlere tavsiyeleriniz nelerdir?
İdris Çelik: Birşeyin üzerine düşerseniz istediğiniz herşeyi yaparsınız, biryerlerden başlayın gerisi gelir.

Tayfun Kumaş: Son Olarak eklemek istediğiniz birşey var mı?
İdris Çelik: Son olarak eklemek istediğim yine Türkçe ve Yine %100 Türk emeği olan bir yapım daha piyasaya çıkıyor, umuyorum ki bu hepimiz ve Türk oyun sektörü için hayırlı olur. Birçok oyun geliştirme işine girmek isteyen arkadaşlar çeşitli oyunlar için mod geliştirme ile ilgileniyorlar. Aralarında senin gibi inanılmaz derecede yetenekli arkadaşlar tanıdım. Mod geliştirme bu iş için oyun yapımcısının oyunu bitirdiği yerde mod yapımcısının başlattığı özgürlük olduğunu düşünüyorum.

Tayfun Kumaş: Bize vakit ayırdığınız için teşekkür ederim. İyi çalışmalar.
İdris Çelik: Rica Ederim.

KonserVE Resim ve Video'nun Daha Fazlası İçin:
http://www.konserveoyun.com/resim.htm

Oyun Yapımcısı İdris Çelik'in Kendi Ağzından KonserVE Adlı Oyunun Tanıtımı ve İncelemeli Anlatımı
Hemen İzleyebilmek İçin:
http://www.akilli.tv/video/472572/Idris-Celik-KonserVE-Tanitimi-20-Subat-2010.aspx
Alternatif: İzleme & İndirmek İçin
http://www.4shared.com/file/226216181/3039bd1f/Idris_Celik_KonserVE_Tanitimi_.html

İdris Çelik ile İletişim İçin
http://www.kuklainteraktif.com/iletisim.htm



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder