19 Aralık 2009 Cumartesi

Sami Onur Röportajı - Call of Duty Modern Warfare 2 üzerine konuştuk!


NOT: GoldenEye: Rogue Agent, Fight Club, Medal of Honor gibi oyunlarda imzası bulunan ve daha sonra Call of Duty 2 ve Call of Duty 4: Modern Warfare ile ismini duyuran Sami Onur ile 19 Aralık 2009 tarihinde gerçekleştirdiğim röportajdır.

O dönemden beri Activision’a bağlı olan Infinity Ward bünyesinde, Modern Warfare serisinin yapımında 3D sanatçı olarak çalışan Sami Onur ile hem kendisi, hem de Call of Duty: Modern Warfare 2 hakkında konuşmuştuk. İyi okumalar.

·         Tayfun “TayfunKey” Kumaş
Tayfun Kumaş: Merhabalar. Öncelikle Sami Onur kimdir bize kendinizi tanıtır mısınız?
Sami Onur: İstanbul/Üsküdar’da doğdum ve büyüdüm. Daha sonra Paşa Kapısı İlköğretim Okulu, Özel Doğuş Lisesi ve İstanbul Teknik Üniversitesi, Mimarlık bölümünde okudum.
2000 yılında SCIarc’da mimarlık masterı yapmak amacıyla Los Angeles’a geldim. Çocukluğumdan beri bilgisayarlara ve dolayısıyla oyunlara meraklı olduğumdan dolayı mezun olduktan sonra bu alanı denemek istedim. Şimdilik geçimimi bu alandan sağlıyorum.

Tayfun Kumaş: Oyun sektöründe hangi firmalarda çalıştınız ve EA, Activision gibi büyük firmalara girmek sizin için nasıl oldu?
Sami Onur: İlk önce Genuine Games'te çalışmalarım oldu ve daha sonra Electronic Arts'a geçtim, oradan da Activision'a geldim.

Call of Duty 2 yapılmadan önce Infinity Ward'da çalışan bir arkadaşım vardı. O çağırdı ve ben de tekliflerini kabul ettim. O zamandan beri Infinity Ward'da çalışmaktayım.

Burada Call of Duty 2, Call of Duty 4: Modern Warfare ve Call of Duty: Modern Warfare 2 adlı oyunların yapımında çalıştım.
Tayfun Kumaş: Gördüğümüz kadarıyla dünya üzerinde en önemli oyunlardan biri olan Call of Duty: Modern Warfare ve Call of Duty: Modern Warfare 2’de çalışmanız oldu. Böyle büyük bir oyunun yapımcılarından biri olmak sizi ne kadar keyiflendirdi? Zor kısımları da oldu mu?
Sami Onur: Bu projeleri yapmaktan keyif aldım. Eğer keyif almasam böyle bir işte neden çalışayım? Tabi ki her projenin sıkıntılı dönemleri oluyor ve olmakta da. Zaman zaman ufak tefek problemlerle karşılaştım ve zaman zaman da yoğun olarak çalıştığım oldu.

Tayfun Kumaş: Modern Warfare 2'ye yaptığınız bazı modellerden birkaç tanesini örnek olarak bize söyler misiniz?
Sami Onur: Washington görevindeki inip kalkan iki pervaneli helikopter, roket atar, MIG 29, uzaydaki patlayarak düşen uydu, elektrik ısıtıcısı, bazı binalar, aydınlatmalar, paraşütlerin hepsi, terk edilmiş uçakların olduğu bölümdeki uçakların çoğunu, dolapları, bayrakları vs... gibi nesneleri ben yaptım. Şimdi o konuya girmeyelim çıkmak zor olur :)
Tayfun Kumaş: Yapımında çalıştığınız Call of Duty serisinin tüm zamanların en çok satan versiyonu Modern Warfare 2 serisinin devamı gelir mi? Infinity Ward sence Modern savaşlara devam eder mi?
Sami Onur: Bu soruya şu an cevap veremeyeceğim.

Tayfun Kumaş: PC oyuncuları, istediği sonuca eremediler. Bir yandan Dedicated Serverler yok ve öbür yandan da oyun hileciler ile dolu. Bu konu hakkında gelecek zamanda bir değişme olacak mı?
Sami Onur: Genelleme yapmayı doğru bulmuyorum. PC oyuncularının sadece bir kısmı dedicated server istiyor(du). Sistem oluşturan olduğu sürece bozan da olacaktır. Kendi eleştirimizi yapıp yola devam ederken, bazı değişimler haliyle olacaktır.

Tayfun Kumaş: Bir oyun projesine ilk başta nasıl başlanır?
Sami Onur: İlk önce fikir oluşturulur, bu fikirler oyunda test edilir ve daha sonra da beğenilen oyunlar geliştirilir. Zamanı gelince de piyasaya sunulur.
Tayfun Kumaş: Zamanımızda single oyunlara ilgi biraz daha azalmış gibi görünüyor. Mesela hemen hemen herkes multiplayer ya da online oyunlar oynuyor. Şimdi piyasaya çıkan oyunlarında single bölümleri çok kısa oluyor bu konu hakkındaki düşüncelerinizi alabilir miyim?
Sami Onur: Vakit olarak da single oyunların genel olarak kısaldığı konusundan emin değilim. Bu konuda istatistikli ve tarihsel bir verim varsa ona göre birşey söyleyebilirim ama piyasada uzun olan singleplayer oyunlar var.

Tayfun Kumaş: Şuan üzerinde çalıştığınız projeler var mı? Varsa bunlardan biraz bahsedebilir misiniz?
Sami Onur: Şu an henüz bir projemiz yok.

Tayfun Kumaş: Sizin en çok oynadığınız ve beğendiniz oyunlar hangileri?
Sami Onur: Bu zamanla değişiyor. Bu ara pek oyun oynamıyorum ama en son PES 2010'u oynadim ve beğendim. Son oynadıklarımdan da Uncharted 2 çok hoşuma gitti.
Tayfun Kumaş: Türkiye’de yavaş yavaş çıkışa geçmeye çalışan bir oyun sektörü var. Siz ülkemizdeki gelişmeler neler düşünüyorsunuz?
Sami Onur: Ülkemizdeki oyun sektörünü pek bilmiyorum. Oyun sektörünün iyi bir çıkış yapması ve sürekli olabilmesi için eğitim, gelir seviyesinin artması, korsan yayınların önünün kesilmesinin yanında, oyun yapacak birikime ve bilgiye sahip, yurt dışında üretilen oyunlarla yarışabilen oyun üretimi yapacak ekiplerin kurulmasına bağlı. Bu sorunları çözmek için de zamana ihtiyacımız var.

Tayfun Kumaş: Son olarak bende oyun yapımcısı olmak için çabalayan gençlerden biriyim. Bazı modlarım vardı ve size bunu zamanla göstermiştim. Bunlar hakkındaki düşüncelerinizi alabilir miyim? Ve Türkiye'de benim gibi oyun yapımcısı olmak isteyen bir takım gençler daha var bu gençlere ne tür tavsiyede bulunmak istersiniz?
Sami Onur: Bana yolladığın modları şimdi değerlendiremeyeceğim. Beğendiğim ve beğenmediğim yerler var, düşüncelerimi ve yapman gerekenleri önceden sana anlatmıştım ama böyle bir çaba sarfetmen hoşuma gitti. Sana ve oyun yapımcısı olmak isteyen arkadaşlara çalışmayı ve araştırmayı bırakmamanızı, yenilikleri takip etmenizi ve kişisel olarak küçük projelerle uğraşmanızı tavsiye ediyorum.

Tayfun Kumaş: Vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederiz. başarılarınızın devamını dilerim.
Sami Onur: Rica Ederim. Sevgilerimle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder