NOT: GoldenEye: Rogue Agent, Fight
Club, Medal of Honor gibi oyunlarda imzası bulunan ve daha sonra Call
of Duty 2 ve Call of Duty 4: Modern Warfare ile ismini duyuran Sami
Onur ile 19 Aralık 2009 tarihinde gerçekleştirdiğim röportajdır.
O dönemden beri Activision’a bağlı olan Infinity Ward
bünyesinde, Modern Warfare serisinin yapımında 3D sanatçı olarak
çalışan Sami Onur ile hem kendisi, hem de Call of Duty: Modern
Warfare 2 hakkında konuşmuştuk. İyi okumalar.
·
Tayfun “TayfunKey”
Kumaş
Tayfun Kumaş: Merhabalar. Öncelikle Sami
Onur kimdir bize kendinizi tanıtır mısınız?
Sami Onur: İstanbul/Üsküdar’da doğdum ve büyüdüm. Daha sonra Paşa Kapısı
İlköğretim Okulu, Özel Doğuş Lisesi ve İstanbul Teknik Üniversitesi, Mimarlık
bölümünde okudum.
2000 yılında SCIarc’da
mimarlık masterı yapmak amacıyla Los Angeles’a geldim. Çocukluğumdan beri
bilgisayarlara ve dolayısıyla oyunlara meraklı olduğumdan dolayı mezun olduktan
sonra bu alanı denemek istedim. Şimdilik geçimimi bu alandan sağlıyorum.
Tayfun Kumaş: Oyun sektöründe hangi
firmalarda çalıştınız ve EA, Activision gibi büyük firmalara girmek sizin için
nasıl oldu?
Sami Onur: İlk önce Genuine Games'te
çalışmalarım oldu ve daha sonra Electronic Arts'a geçtim, oradan da
Activision'a geldim.
Call of Duty 2 yapılmadan
önce Infinity Ward'da çalışan bir arkadaşım vardı. O çağırdı ve ben de
tekliflerini kabul ettim. O zamandan beri Infinity Ward'da çalışmaktayım.
Burada Call of Duty 2, Call
of Duty 4: Modern Warfare ve Call of Duty: Modern Warfare 2 adlı oyunların
yapımında çalıştım.
Tayfun Kumaş: Gördüğümüz kadarıyla dünya
üzerinde en önemli oyunlardan biri olan Call of Duty: Modern Warfare ve Call of
Duty: Modern Warfare 2’de çalışmanız oldu. Böyle büyük bir oyunun
yapımcılarından biri olmak sizi ne kadar keyiflendirdi? Zor kısımları da oldu
mu?
Sami Onur: Bu projeleri yapmaktan
keyif aldım. Eğer keyif almasam böyle bir işte neden çalışayım? Tabi ki her
projenin sıkıntılı dönemleri oluyor ve olmakta da. Zaman zaman ufak tefek
problemlerle karşılaştım ve zaman zaman da yoğun olarak çalıştığım oldu.
Tayfun Kumaş: Modern Warfare 2'ye
yaptığınız bazı modellerden birkaç tanesini örnek olarak bize söyler misiniz?
Sami Onur: Washington görevindeki inip
kalkan iki pervaneli helikopter, roket atar, MIG 29, uzaydaki patlayarak düşen
uydu, elektrik ısıtıcısı, bazı binalar, aydınlatmalar, paraşütlerin hepsi, terk
edilmiş uçakların olduğu bölümdeki uçakların çoğunu, dolapları, bayrakları
vs... gibi nesneleri ben yaptım. Şimdi o konuya girmeyelim çıkmak zor olur :)
Tayfun Kumaş: Yapımında çalıştığınız Call
of Duty serisinin tüm zamanların en çok satan versiyonu Modern Warfare 2
serisinin devamı gelir mi? Infinity Ward sence Modern savaşlara devam eder mi?
Sami Onur: Bu soruya şu an cevap
veremeyeceğim.
Tayfun Kumaş: PC oyuncuları, istediği
sonuca eremediler. Bir yandan Dedicated Serverler yok ve öbür yandan da oyun
hileciler ile dolu. Bu konu hakkında gelecek zamanda bir değişme olacak mı?
Sami Onur: Genelleme yapmayı doğru
bulmuyorum. PC oyuncularının sadece bir kısmı dedicated server istiyor(du).
Sistem oluşturan olduğu sürece bozan da olacaktır. Kendi eleştirimizi yapıp
yola devam ederken, bazı değişimler haliyle olacaktır.
Tayfun Kumaş: Bir oyun projesine ilk
başta nasıl başlanır?
Sami Onur: İlk önce fikir oluşturulur,
bu fikirler oyunda test edilir ve daha sonra da beğenilen oyunlar geliştirilir.
Zamanı gelince de piyasaya sunulur.
Tayfun Kumaş: Zamanımızda single oyunlara
ilgi biraz daha azalmış gibi görünüyor. Mesela hemen hemen herkes multiplayer
ya da online oyunlar oynuyor. Şimdi piyasaya çıkan oyunlarında single bölümleri
çok kısa oluyor bu konu hakkındaki düşüncelerinizi alabilir miyim?
Sami Onur: Vakit olarak da single
oyunların genel olarak kısaldığı konusundan emin değilim. Bu konuda
istatistikli ve tarihsel bir verim varsa ona göre birşey söyleyebilirim ama
piyasada uzun olan singleplayer oyunlar var.
Tayfun Kumaş: Şuan üzerinde çalıştığınız
projeler var mı? Varsa bunlardan biraz bahsedebilir misiniz?
Sami Onur: Şu an henüz bir projemiz
yok.
Tayfun Kumaş: Sizin en çok oynadığınız ve
beğendiniz oyunlar hangileri?
Sami Onur: Bu zamanla değişiyor. Bu
ara pek oyun oynamıyorum ama en son PES 2010'u oynadim ve beğendim. Son
oynadıklarımdan da Uncharted 2 çok hoşuma gitti.
Tayfun Kumaş: Türkiye’de yavaş yavaş
çıkışa geçmeye çalışan bir oyun sektörü var. Siz ülkemizdeki gelişmeler neler
düşünüyorsunuz?
Sami Onur: Ülkemizdeki oyun sektörünü
pek bilmiyorum. Oyun sektörünün iyi bir çıkış yapması ve sürekli olabilmesi
için eğitim, gelir seviyesinin artması, korsan yayınların önünün kesilmesinin
yanında, oyun yapacak birikime ve bilgiye sahip, yurt dışında üretilen
oyunlarla yarışabilen oyun üretimi yapacak ekiplerin kurulmasına bağlı. Bu
sorunları çözmek için de zamana ihtiyacımız var.
Tayfun Kumaş: Son olarak bende oyun
yapımcısı olmak için çabalayan gençlerden biriyim. Bazı modlarım vardı ve size
bunu zamanla göstermiştim. Bunlar hakkındaki düşüncelerinizi alabilir miyim? Ve
Türkiye'de benim gibi oyun yapımcısı olmak isteyen bir takım gençler daha var
bu gençlere ne tür tavsiyede bulunmak istersiniz?
Sami Onur: Bana yolladığın modları
şimdi değerlendiremeyeceğim. Beğendiğim ve beğenmediğim yerler var,
düşüncelerimi ve yapman gerekenleri önceden sana anlatmıştım ama böyle bir çaba
sarfetmen hoşuma gitti. Sana ve oyun yapımcısı olmak isteyen arkadaşlara
çalışmayı ve araştırmayı bırakmamanızı, yenilikleri takip etmenizi ve kişisel
olarak küçük projelerle uğraşmanızı tavsiye ediyorum.
Tayfun Kumaş: Vakit ayırdığınız için çok
teşekkür ederiz. başarılarınızın devamını dilerim.
Sami Onur: Rica Ederim. Sevgilerimle.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder