15 Temmuz 2010 Perşembe

Emrah Elmaslı Röportajı & Fable III

NOT: Eidos Interactive ve Irrational Games (Yani şimdiki 2K Games)'te tasarımlar yapan, şu an ise Fable III üzerine çalışmalarını sürdüren konsept tasarımcısı Emrah Elmaslı ile 15 Temmuz 2010 tarihinde yaptığım röportajdır.
Tayfun Kumaş: Merhaba Emrah Bey, öncelikle bize kendinizden bahseder misiniz?
Emrah Elmaslı: Selamlar, ben Emrah Elmaslı. Konsept Tasarımcıyım. Doğma büyüme İzmir Karşıyakalıyım. Üniversite dahil tüm eğitim hayatımı bu güzel şehirde geçirdim. Lise sonda ani bir kararla güzel sanatlar okumaya karar verip, Dokuz Eylül Üniversitesi'nin yetenek sınavlarına girdim ve Grafik Tasarım bölümünü kazandım. Bu noktadan sonra hayata bakış açım değişti. Konsept tasarım ve illustrasyon'a da üniversitede merak sardım zaten. Mezun olduktan sonra bir süre yurt içi ve yurt dışı firmalarla freelance olarak çalıştım. Ardından İngiltere'den küçük bir oyun stüdyosundan teklif geldi ve buraya yerleştim. Daha sonrada Lionhead'e geçtim. O gün bugündür de buradayım.

Tayfun Kumaş: Oyunlara ilginiz nasıl başladı?
Emrah Elmaslı: Çocukken başladı tabi. Commodore 128'im vardı.  Abimden vakit kaldığı zamanlarda oynardım. The Last Ninja, Karateka, Ye Ar Kungu Fu, Enduro Racer, Gauntlet vs vs. saymakla bitmez bu oyunlar. Ağzımın suyu aka aka oynardım. Tabi çocukken oyunların nasıl yapıldığına dair en ufak bir fikrim olmadığı için sadece saatlerce oynamakla yetinirdim. Hani babanız odanızın kapısını sabaha karşı üç gibi açıp gözünüzün içine dik dik napıyorsun bu saatte der gibi bakar ya, herhalde bin kere olmuştur bu olay. Klasiktir...

Oyunlara profesyonel olarak ilgi duymaya ise üniversitede başladım. Kendi kendime karakterler ve mekanlar tasarladım, ardından freelance olarak Eidos Interactive ve Irrational Games (Şimdiki 2K) gibi firmalar için tasarımlar yaptım. Bunu da tam zamanlı Konsept Tasarımcı olarak çalışmak izledi. Çocukken Bullfrog'un oyunlarını deli gibi oynardım. Theme Park, Syndicate, Dungeon Keeper, Populous... bir gün Bullfrog'un devamı Lionhead'de çalışacağım aklıma gelmezdi tabi :)
Tayfun Kumaş: Microsoft Game Studios'ta, Fable II'nin yapımında çalışmışsınız. Şu an ise 2010 Sonbaharında Microsoft Xbox 360 için piyasaya çıkacak olan Fable III'ün yapımında çalışıyorsunuz. Bize buradaki görevinizden ve yapılarınızdan bahseder misiniz?
Emrah Elmaslı: Şu an Fable 3 projesinde konsept tasarımcı olarak çalışıyorum. Mekanları ve karakterleri tasarlıyorum. Yani tasarladık bitti, şu anda ufak tefek işleri kaldı.
Oyunun arayüzlerini de tasarladım mesela (User Interface). Görsel olarak iki boyutlu ne varsa yapıyorum diyebilirim.

Tayfun Kumaş: Böyle dünya devi bir firmaya girme maceranızı bize anlatır mısınız?
Emrah Elmaslı: Aslında biraz şans eseri oldu diyebilirim. İstanbul'dan İngiltere'ye taşındığımda Digi-Guys adlı ufak bir oyun stüdyosunda çalışmaya başlamıştım. "Wardevil" diye bir oyun üzerinde çalışıyorduk. Yine karakter ve mekanlar üzerinde çalışıyordum. Burada 5-6 ay kadar çalıştıktan sonra Lionhead'den benimle bağlantı kurdular. Konsept tasarımcı arıyoruz, ilgilenir misin dediler, ben de tabi dedim. Ve mülakata gittim ve ardından işe alındım. 3 yıl geçmiş bile... Zaman su gibi akıp gidiyor valla...

Tayfun Kumaş: Önceden Fable dışında başka herhangi bir oyunun yapımında çalıştınız mı?
Emrah Elmaslı: Freelance çalıştığım zamanlarda dediğim gibi Eidos ve Irrational (2K) için bazı tasarımlar yapmıştım fakat bu oyunlar gerçekleşmedi. Ya iptal edildi ya da rafa kalktı. Ardından İngiltere'ye gelince dedigim gibi Digi-Guys'da "Wardevil" isimli oyunda, Lionhead'de de şu anda halen gelistirilmekte olan "Milo & Kate" ve 2008'de piyasaya çıkan Fable 2'nin yapımında çalıştım.

Tayfun Kumaş: Bir çizim yaparken ilk önce en çok neye dikkat ediyorsunuz?
Emrah Elmaslı: Eğer bir mekan tasarlıyorsam, kompozisyona ve renk harmonisine, karakter tasarlıyorsam siluete ve tasarımın özgünlüğüne dikkat ediyorum. Ayrıca tasarımın çoğunu eskiz aşamasında bitirmek de dikkat ettiğim önemli noktalardan birisi.

Tayfun Kumaş: PC yani sanal ortamda çizim için hangi programları kullanıyorsunuz?
Emrah Elmaslı: Adobe Photoshop ve Corel Painter kullanıyorum.

Tayfun Kumaş: Zorlandığınız kısımlar oluyor mu?
Emrah Elmaslı: Hayır, teknik olarak zorlandığım bir kısım olmuyor. Tasarımsal sorunlarıda bol eskiz yaparak çözüyorum.

Tayfun Kumaş: Fable III'ün önceki serilere göre avantajı ve yenilikleri nedir?
Emrah Elmaslı: Fable 3, şu ana kadar ki en iyi Fable oyunu olacak gibi gözüküyor. Grafiklerde büyük bir gelişme var diyebilirim. Oyun yapısında da yeniliklere gidildi. Özellikle kullanıcı arayüzü tamamen yenilendi ve 3 boyutlu bir hal aldı ama sanırım en önemlisi hikaye oldu. Fable 3'te oyuncu Albion'un kralı olabiliyor ve tüm ülkeye hükmedebiliyor.

Tayfun Kumaş: Sizce bir oyunda grafiklerin önemi nedir?
Emrah Elmaslı: Aslında gayet basit. Özellikle 3 boyutlu oyunlarda grafikler göz alıcı olmazsa oyuncuya itici gelir. Dolayısıyla oyun satmaz. Etki tepki durumu.
...fakat tamamen oynanabilirliğe dayalı grafikleri süper olmayan ama çok keyifli oyunlarda var.
Tayfun Kumaş: Fable III'de en çok hangi yapıyı yaparken keyif aldınız? Sizin yapımınız bazı objeler hakkında da örnek verebilir misiniz?
Emrah Elmaslı: Sanırım en çok Aurora isimli bölgeyi ve bu bölgenin halkını tasarlarken keyif aldım. Çok fazla detay veremiyorum, o yüzden oyunu oynadığınızda görebilirsiniz.

Tayfun Kumaş: Boş zamanlarınızda oyun oynar mısınız? Oynuyorsanız hangi oyunları oynamaktan keyif alırsınız?
Emrah Elmaslı: Çok fazla boş zamanım olmuyor fakat arada sırada oyun oynuyorum tabi. Assasin's Creed serisini severim mesela. Özellikle 2. sini seviyorum. Aynı şekilde de Fallout'u. Sanırım daha çok RPG/Action tarzı oyunlardan hoşlanıyorum. Zamanım olsa Total War tarzı strateji oyunları da oynayacağım ama zamanım yok.

Tayfun Kumaş: Türkiye'de oyun yapımcısı olmak isteyen birçok genç var. Kimileri boş zamanlarında mod, yama vs. gibi oyunlara küçük eklentiler yapıyor, kimileri ise flash yada kendi oyunlarını yapmak için çabalıyor. Türkiye'de oyun yapımcısı olmak isteyen gençlere tavsiyeleriniz ve önerileriniz nelerdir?
Emrah Elmaslı: Oyun yapmak ne yazık ki çok kolay bir iş değil. Özellikle bireysel olarak boş zamanlarda bir şeyler yapmak çok zor. Ama gerçekten bu sektörde profesyonel bir şekilde çalışmak istiyorlarsa aynen devam etmelerini tavsiye ediyorum. Yurt dışında çoğu kişi bu şekilde iş buluyor. Boş zamanlarda yapılan kişisel projeler tamamen kendinizi yansıttığı için firmalar bir kişinin kapasitesini en iyi bu şekilde görüyor. O yüzden çok çalışıp bir portfolya oluşturmaya çalışın... Diğer önemli şey ise insanlarla bağlanti kurmak. Hali hazırda bu sektörde çalışan insanlarla temas kurun ve yaptıklarınızı gösterin. Eninde sonunda sizdeki kapasiteyi görecek ve bundan yararlanmak isteyecek birileri çıkacaktır.
Tayfun Kumaş: Türkiye'de ilerlemekte olan oyun sektörü var. Türk oyun sektörü hakkındaki düşüncelerinizi alabilir miyim?
Emrah Elmaslı: Türk oyun sektörü hakkında çok fazla bir bilgim yok ne yazık ki. Belli başlı mobil ve web oyunu geliştiren firmalar olduğunu biliyorum ama büyük çaplı oyunlar yapan pek fazla firma yok sanırım. Türkiye'de ne yazık ki bu sektöre para yatırılmıyor. Yatırılsa gerçekten çok fazla ham yetenek var. Bu yetenekler eğitilerek ortaya çok güzel ürünler çıkarılabilir. Zamanla daha iyiye gider umarım.

Tayfun Kumaş: Röportaj için teşekkür ederiz. Eklemek istediğiniz bir nokta var mı?
Emrah Elmaslı: Ben de teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın... Ha birde bol bol Kokoreç, midye, dolma falan yiyin. Buralarda yok, değerini bilin :)
Saygılar! Emrah Elmaslı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder